ورود|ثبت نام
اچیومنت ریلز

اچیومنت ریلز

سینا فرحی
دوشنبه 20 آذر 1402

اینستاگرام همواره در تلاش است تا کاربران را به ساخت ریلزهای خلاقانه تشویق کند و اخیراً قابلیت جدیدی به نام achievement یا دستاورد اینستاگرام معرفی شده است. در ادامه این قابلیت را بررسی می کنیم.

اهمیت استفاده از قابلیت achievement

اینستاگرام روی قابلیت ریلز حسابی مانور می دهد و علت آن رقابت تنگاتنگی است که با برنامه تیک تاک داره و سیاست های اخیر آن همگی بر پایه تشویق کاربران به تولید محتوای ریلز بوده است. آدام موسری مدیر اینستاگرام اعلام کرده که کاربران بیشتر دوست دارند ویدئو تماشا کنند در نتیجه برای پاسخ دادن به این درخواست لازم است ویدئو بیشتری در غالب ریلز منتشر شود.

قابلیت جایزه یا اچیومنت اینستاگرام جدید نیست و خلاقیت کمپانی بتا محسوب نمی شه و قبلاً همانند آن در snap streak وجود داشت و ساز و کار آن به این ترتیب بود که دو نفر به مدت 3 روز در چتشان هر 24 ساعت یک اسنپ و نه چت ارسال و دریافت کنند سپس یک ایموجی دریافت می کردند که خط streak آن ها شروع شده است و کاربران همه سعی خود را می کردند تا توپ در streak بماند. این موضوع به قدری برای افراد جدی شد که برخی 6 سال متوالی به آن وفادار بودند و فعالیت خود را ادامه دادند.

معرفی قابلیت achievement اینستاگرام

اچیومنت اینستاگرام به معنی جام یا دستاورد است و باعث می شود افراد بیشتری ریلز را پست کنند. نوعی بازی سازی توسط اینستاگرام است که به شما انگیزه می دهد تا از ویژگی های مختلف استفاده کنید و مدام در برنامه پست ارسال کنید که حتماً اعلام دستاوردها در طول مسیر باعث افزایش کمی سروتونین می شود.


نحوه استفاده از قابلیت achievement

بعد از اینکه ریلز را منتشر کردید وارد پروفایل خود شوید از تب وسط روی آرشیو مربوط به ویدئوهای ریلز ضربه بزنید ویدئو مورد نظرتان را انتخاب کنید و بعد روی سه نقطه ضربه بزنید

از صفحه ای که نمایان می شود گزینه achievement را انتخاب کنید.


4 حالت برای دریافت درنظر گرفته شده است که همگی با هدف فعالیت بیشتر کاربر و انتشار هرچه بیشتر ویدئو ریلز ایجاد شده اند

این 4 حالت به شرح زیر است.

: Trendspotter-صدا یا موسیقی اصلی پرطرفدار یا یک افکت پرطرفدار را به حلقه‌های خود اضافه کنید، اینستاگرام آنها را به صورت هفتگی در استوری‌های جدید پست می‌کند بدین ترتیب می‌تواند به شما در دستیابی به مخاطبان جدید کمک کند

:Creative streak- یا ریلز های روزانه. برای به دست آوردن این دستاورد باید 2 پست در یک هفته ایجاد کنید

: Collaborator-پست خنده دار یا آموزشی را با محتوای خودتان ریمیکس کنید

community builder - : استفاده از استیکر یا همان برچسب ها برای ریلز هایی که ایجاد می کنید یک ویژگی جدید با هدف جذب بیشتر مخاطب.

در حال حاضر زمانی که شما تصمیم به استفاده از achievement می گیرید دو گزینه اول یعنی Trendspotter و Creative streak پیشنهاد می شود.

راهنمای دریافت achievement اینستاگرام

• با رعایت چندین قانون می توانید achievement دریافت کنید

• استفاده از آهنگ های ترند

• استفاده از افکت های ریلز

• ریمیکس و collab

• استیکرهای نظرسنجی و کوییز

• آپلود حداقل دو ریلز در هفته


مقالات مرتبط

نظرات (0) نظر جدید

0

نمره ی مقاله

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای سینا فرحی محفوظ است